dimecres, 12 de desembre del 2012

ARTISTES I POETES


Els nens i les nenes de cicle mitjà han escrit uns poemes preciosos i els volem compartir amb vosaltres:

LA TIRETA

L’amic ha caigut
i s’ha fet mal al dit.
La mestra li ha dit
amb una tireta estàs servit.

L’amic li ha dit
amb la tireta
el dit em sento molt eixerit.
                                   Paula Rovira

ELS REIS

Els reis de l’orient ens porten regals
I a casa meva els donem torrons
Per què estiguin molt contents
I marxin calentons.

Porten vestits brillants
i es passegen per totes les cases
mirant la gent
que es reuneixen a les places.
                                   Sergi Fernández


LA MEVA FINESTRA

Casa meva se’n diu el Mirador
            està plena de finestres.
A la primavera m’ensenya
            les flors de mil colors
i a través d’ella hi sento les olors.

La finestra més bonica és
la de la meva habitació
que per ella he fet una cançó.
La gent passa i se la queda mirant,
            perquè és la més brillant.

Quan marxo li dic tornaré,
i quant torno a casa,
L’obro i li recordo
que sempre l’obriré.
                                   Victòria Cieza.

 EL BOSC

Tot passejant per el bosc
m’he trobat un munt de flors
m’he quedat parada!
Perquè eren molt boniques i de tots colors
n’havien de grogues, liles i verdes
i també marietes!.
entre roures, alzines i pins
quin aroma la camamilla
i el romaní.
Fins i tot podríem fer un perfum per mi.
                                   Elsa Zamora Masip

CANT D’OCELL

Piu , piriu, piripiu
el so de l’ocell.

Piu, piu piripiu
la gent el sent.

Piu, piu , piripiu
la gent el veu.

L’ocell ja canta
diu la gent
-         Ai em miren!
L’ocell espantat
i la nena que el mirava
ja se n’ha anat.
                                   Mariona Juan


LA PATUM

Les masses van saltant
i el tabal va picant
pa- tum!, pa-tum!, pa-tum!.

Ja ve un geganter i mira!
com balla pel carrer
ja venen els nens
i saltant piquen de mans.

L’àliga va emocionant a tota
la gent de la plaça gran
de cop i volta la gent
corra i s’espanta
que passa?
que la guita boja entra a la plaça.

Els plens estan a punt
i de cop es tanca la llum.
                                   Alba Amills

  
ELS ANIMALS QUE M’AGRADEN

M’agraden els animals,
siguin grans o petits
peluts o pelats.

M’agrada el petit ratolí
el gros elefant
el pelut ós,
i de pelat,
m’agrada el dofí.
                                   Marina Brucet

LA PUÇA

La puça es passeja pel mig del carrer,
i troba un formiguer.

Les formigues estan treballant
i la reina els indica callar
i els hi diu ATAQUEU!

La puça diu espereu-me
jo també vull ser una formigueta,
deixeu-me ser com vosaltres.
                                   Ainhoa Colomer


LES FESTES DE NADAL

Nadal s’acosta
fins i tota a la costa.

Comença amb el Tió
que em regala un io-io.

Celebrem el cap d’any
amb raïm i un gran ball.

Amb els Reis i la cavalcada
un regal a cada casa.

Quan el Nadal s’acaba
potser no ens agrada
però ho hem d’acceptar.
Tots a l’escola a treballar
a fer matemàtiques i català.
                                   Dalmau Díaz

EL MEU PERIQUITO

El meu periquito és groc,
i canta molt poc,
un cop ja se m’ha escapat,
i per això es queda tancat.

A prop de l’estufa no el deixo volar,
perquè se’m pot cremar,
al passadís l’he de portar,
per poder-hi jugar.
                                   Quar Subirana

EL ZOO

Al Zoo hi ha molts animals,
hi ha lleons,
panteres,
pantera negra
i lleopard.

Un lleó s’ha escapat
els guardes l’han buscat,
ataca una girafa
perquè tenia gana.

Els guardes fan una trampa
i ja a la gàbia està
per tornar-lo al seu habitat.
                                   Dídac Suàrez

  
EL NADAL

M’agrada molt el Nadal
per gaudir com un animal.

I també hi ha el tió
que ens pot cagar un bon regaló
i també hi ha els reis
perquè són molt vells.

I preparada un plat de sopeta
molt ben calentoneta.
                                   Jan Castellà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada